Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Prvi milioni

Komentari (36) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 17 avgust 2016 14:44
EurekA
Ovo je tek zagreblo priču. Fali mnogo imena i primera za "biznismene".
Pitanje broj dva koji je alibi političarima. I odakle njima. Ajd ovi prvi su nešto muljkali, pokušavali al ovi drugi nikad ništa. Propast nama uspeh njima.
Preporuke:
44
2
2 sreda, 17 avgust 2016 14:59
42-časovna radna nedelja
Prvi milion je najčešće proizvod krilatice:manki biznis.
Bez izuzetka.
Kvarno brate,nema šta.
Domišljato.
Preporuke:
40
0
3 sreda, 17 avgust 2016 19:03
ZEMUNAC
PUT u kapitalizam u RUSIJI I SRBIJI je slican!Prve "lake"milione dobiju PODOBNI bivsi clanovi tajne policije i drzavne bezbednosti i njihove porodice,a posle prerastu u antikomunisticke snage!DAJU drzavne pare SAMI SEBI!DA li im je lako oduzeti UKRADENO?NIJE,jer su sada na strani SAD,CIE,FBI,MMF i svih raznih ONG zapada!Promena svesti je OSTVARENA uz direktnu pljacku drzave I SVIH NAS,uz IZDAJU svojih proslih uverenja!Nekada su njihovi ocevi,bas TAKVE HAPSILI i saslusavali!DOBAR primer je gdin VUCIC,kojeg takvi konverti i korupirani ugladjeni kriminalci i pokrivaju da nas UGNJETAVA!Bez BOTOVA tog profila ne bi imao sansu da nas ovako DRSKO i bezobrazno msanipulise u korist SAD!DOLE MARIONETSKA VLADA!
Preporuke:
55
1
4 sreda, 17 avgust 2016 19:21
braca
http://www.kurir.rs/ministarka-malovic-najavila-obracun-sa-korupcijom-clanak-92140

Samo nekoliko godina posle, gle:
http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/nova-ministarka-pravde-kuburovic-pojacacu-borbu-protiv-korupcije-i-organizovanog-kriminala-cla

podvučeno žutim?!
Preporuke:
25
0
5 sreda, 17 avgust 2016 21:05
DrJelaBisic
Moze se biti posten kapitalista,kao sto se moze biti posten lekar,advokat,ucitelj...a moze se biti i neposten u svim profesijama.Kapitalista radi za profit a ne za patriotizam,kao sto i ja,kao kupac kupujem ono sto mi odgovara,a ne djubre koje proizvodi neko ko od mene ocekuje potosacki"patriotizam"Budi patriota,pa proizvedi dobru robu,i ja cu je kupitiSta vam to znaci"domaci kapitalista"kada svako moze da otvori firmu u svakoj zemlji?Da li je"domaci kapitalista"kome je firma u Srbiji,koji je drzavljanin Srbije ili...?Nijedan kapitlista,ni"domaci"ni"strani"ne treba da bude subvencionian-treba da ima normalne uslove za rad,bez korupcije,admnstrativnh preprekaNjegova"subvencija"je profitAko ga ima-nece nikad ici na drugo mesto(sem ako nadje mesto gde je veci profit)Drzava treba da,poreskom politikom i politikom realnog minimalca(od koga je moguc ziveti sa porodicom)omoguci zivot radnika.U ekonomiji nema patriotizmaPreporucujem ASmita,u originalu
Preporuke:
18
9
6 sreda, 17 avgust 2016 21:55
SV
Iz tog razloga manje je zlo da država pomogne domaćeg kapitalistu, bez obzira na poreklo njegovog prvog miliona, nego da obrazuje jeftinu radnu snagu najamnika za stranog kapitalistu koji u potrazi za profitom već sutra odlazi dalje ( citat iz teksta).
Ne slažem se sa principom manjeg zla.
Država bi trebala oličena u tužilaštvu da goni ( što svakako ovde nije slučaj) a sud da sudi,što ovde ne radi ,jer tužilaštvo ne goni.
U suprotnom,što ovde jeste slučaj narod je uvek u izboru zla i gorega.
Tzv. razvojni foindovi su u između ostalog služili da lopovi dođu do novca koji će vratiti u manjoj meri ( čitaj ukrasti u većoj).
E,tu je ,,tajna" dobrog biznisa npr.jedan pekar ili hotelijer može, što ni jedan drugi hotelijer ili pekar ne mogu,a suština je u nevraćenim kreditima od razvojnog fonda ili banke u većinskom vlasništvu države.
Onda su taj isti pekar ili hotelijer nekad članovi (ali obavezno finansijeri) stranaka,obično manje upadljivih,ali vladajućih.
Lopovsko kolo je zatvoreno.
Preporuke:
18
1
7 sreda, 17 avgust 2016 22:47
nemi hronicar
Dobar tekst,lratak i jasan. Ali mu je potreban nastavak koji nije na autoru nego na drzavi. Hoce li okretati glavu, goniti ili oprostiti u zamenu za povratak i ulaganje tog prvog miliona (i svih njegovih daljih i blizih rodjaka) u Srbiju.
Preporuke:
14
2
8 sreda, 17 avgust 2016 22:48
Knežević Milan
Ok, sve stoji...
E, sad- kad sve ovo znamo- nastaje pitanje: kako iko može da bude za kapitalizam, a da sebe smatra normalnom, ili bar- poštenom osobom?
Taj politički sistem je zasnovan na: nepravdi, kriminalnom bogaćenju najgorih na štetu svih, na nejednakosti i skorišćavanju slabih.
Samo, molim- bez graktanja o ekonomskim rezultatima, koje prigrabi šačica- to je već tupavo...
Preporuke:
22
8
9 sreda, 17 avgust 2016 23:17
marko1
@Knežević Milan

Kažeš kapitalizam zlo? Ako se kapitalisti bogate na štetu svih kako je onda nastala srednja klasa na Zapadu u tržišnoj privredi? Očigledno je da je došlo do prelivanja bogatstva na ostale slojeve društva i zbog toga i "najsriomašniji" Amerikanci žive bolje od 95% svetskog stanovništva. Kako je došlo do toga da običan čovek živi lepo, ima kuću, auto, putuje...
I ako je tako loš kapitalizam zašto ceo svet beži u isti? Zašto ne idu na Kubu i Venecuelu, Severnu Koreju gde nema kapitalizma? Tamo je komunizam/ socijalizam to bi trebalo da bude dobar sistem za običnog čoveka. Zar misliš da si život seljaka koji je rintao u polju u feudalizmu po kiši i hladnoći nije popravio kad je tom industralizacije prešao u fabriku da radi na traci? Kapitalizam od početka život običnog sveta čini mnogo boljim na mnogo načina, sve ostalo su levičarske izmišljotine...
I moralan je sistem, da bi se obogatio moraš ljudima da ponudiš nešto, neku robu ili usluge za koje će izdvojiti novac.
Preporuke:
9
18
10 sreda, 17 avgust 2016 23:26
hm
Nema tu naši i strani lopovi. Lopov je lopov brate.Selektivna pravda je najveći problem našeg sistema. To krene sve bezazleno iz "višeg opravdanog interesa", štaro malo se što bi reko Velja dozvoljeno kraducka, što drugima nipošto nije dozvoljeno,već svojim partijskim jaranima, onda se malo kraducka po kumovskim, zemljačkim, pederskim i kojekakvim drugim interesnim lobijima.Ta teorija o bezazlenim domaćim lopovima, ili o manje štetnim nas je i dovela u ovo stanje ludila.Jer ako postoje dva inženjera, što ne zaposliti zemu svog ili mu neomogućiti da se bogati, ili svoju svastiku...to kad krene ne može se zaustaviti i tako tom logikom stigosmo do priče o tajkunima domaćim i stranim i prvom miliončetu. A nije dovoljan samo jedan milion, već srce ište još, još, još, a ako nema ko da kaže dosta - tužilaštvo i sud, ode sve budzašto.I tako bivši komunisti, postadoše kapitalisti, Božovići, Kostići i ostali ...domaći što bi se reklo. E pa izvinte molim vas, ja se za to nisam borila.
Preporuke:
23
1
11 sreda, 17 avgust 2016 23:37
marko1
@Knežević Milan

Tema nejednakosti je pogrešna na mnogo načina.
Nejednakost u bogatstvu bi trebalo da bude normalna pojava u kapitalizmu jer je neko sposobniji da se obogati a neko ne... levičari su samo glasni pa to vrte kao pitanje svih pitanja...
Nikom ne smeta što Novak Đoković nije jednak sa tamo nekim na 100-tim na ATP rang listi ali im bogataši smetaju...Ljudi nisu jednaki sami između sebe pa tako neće biti jednaki ni u prihodima,jedino se u bedi i siromaštvu svi jednaki. Pre 100 godina 90% ljudi na planeti zemlji je bilo izrazito siromašno i gle svi su bili jednaki...pa da li to treba da bude ideal?
Nebuloza sama po sebi...samo su ljudi čuli od nekih levičra da je to loše pa vrte 24/7 a nemaju argumente.
Preporuke:
11
11
12 četvrtak, 18 avgust 2016 08:12
Bojan, Priština
Postoji mogućnost da čovek pošteno zaradi prvi milion - ako je genije poput Tesle, izume nešto revolucionarno i komercijalizuje ga na tržištu.
Toje opet veoma teško jer retko kog ingeniznog čoveka vode primarno lukrativni motivi, čak ako se dublje zagazi u tu temu, čovek vidi da to isključuje jedno drugo.
Prilog : http://www.24sata.hr/show/milan-popovic-srusio-luksuznu-kucu-prema-savjetu-vracare-204566

Kapitalizam je sistem koji neminovno generiše korupciju. Sistem koji nemivno čini da se ljudi moralno kvare.
Zakonomerno stiču materijalno a gube duhovno.

Na jednoj strani imamo ljude koji imaju dosta novca(preduzetnike, tajkune) a na drugoj ljude koji imaju dosta uticaja (političare).
A obe grupe spadaju u "elitu" koja cirkuliše na istim mestima.
U društvu gde je američki san, ili brzo se obogatiti, opšte prihvaćeni društveni cilj - (opet)neminovno je da dođe do trgovine između ove dve grupacije. To se zove korupcija.
Preporuke:
20
3
13 četvrtak, 18 avgust 2016 11:07
DRagan
Suština teksta je u autorovom stavu da, kad je kapitalizam već tu, onda bi trebalo da država domaćim kapitalistima omogući malo lakše poslovanje nego strancima. Ništa prirodnije od toga. A priča o kapitalizmu kao sistemu, iako možda zanimljiva, nije tema teksta.
Preporuke:
7
8
14 četvrtak, 18 avgust 2016 13:13
idi begaj
Što je tebi Dragane prirodno, nekome je neprirodno. Uostalom ti si imao puno razumevanje i za Šarića. Verovatno radiš u pravosuđu ili voziš šećer za Koleta. Samo si nam ti falio ko u svakoj čorbi mirođija da nam objasniš poentu.
Preporuke:
11
4
15 četvrtak, 18 avgust 2016 13:30
DrJelaBisic
Nije tacno da ste kapitalista tek ako imate mulion(Cega?Dinara,dolara,evra,dirhema,tuskih lira...)Kapitalista ste cim Vas kapital pocne da Vam donosi profit.Mali kapital-mali profit-mali kapitalista.U Srbiji mozete da budete srednji kapitaista sa pocetnim kapitalom od 50.000E(to je osrednji stan,do 60m2,na dobrom mestu,koji donosi kiriiju od 300-400Emsecno)Nacin da postanete takav kapitalista(rentijer)je prost i moze da bude posten:umesto da sazidate ili kupite porodicnu kucu,ne mnogo veliku,na perif Beorada,kupite jednu malu ,skromnu stambenu jedinici na jeftinom mestu,i tu se stisnete i zivite skromno sa porodicom.Pored toga za ostatak novca kupite ili sagradite gore naveden stan,i kiriju ne trosite.Za 6g(6x12x300-400=22-30 000E)ustedecete jos jedan takav stan,cak i bez kredita i hipoteka.Za 12g imacete 3 stana,koji daju kiriju 300-400E mseno svaki,900-1200E sva 3 mesecno.Sa tim kapitalom(3 stana za izdavanje) i prihodom(900-1200E mesecno)mozete dalje da ulazete.
Preporuke:
3
13
16 četvrtak, 18 avgust 2016 15:02
Mile poštar
Dr Bisićka ja odavno nisam pročitao ovako pametan komentar kao vaš. Moje iskreno divljenje. Pretpostavljam da vi to iz iskustva. Eto ja se toga nisam setio, a mogo bi da probam, pa vam javim jel uspelo kad nakupim prvi milion.
Preporuke:
13
1
17 četvrtak, 18 avgust 2016 17:50
Zvonimir Bgd
Sasvim sam saglasan sa komentarom kolege Knežević Milan. Poenta je u egzistenciji i napredovanju citavog drustva (covecanstva) koje se bez etickih (moralnih) normi ne izdvaja od faune. Covecanstvo ostaje u dzungli, a takvo (neljudsko) stanje je jos Tomas Hobs opisao sentencom "Bellum omnium contra omnes" - rat sviju protiv svih. Vecni rat!

Tu nema onog standarda koje je moderno ljudsko drustvo postavilo u doba prosvetiteljstva o "drustvenom ugovoru" (neprikosnovenosti zakona). Tu ima visoke tolerantnosti na krsenje zakona, stavise nagradjivanje takvih necasnih i nemoralnih pojedinaca. I njih i njihovog potomstva. U takvim uslovima padaju sve ideologije i sva ljudska nacela, a ostaje samo jedna religija koje za svoje bozanstvo ima - novac!

@ marko1

Ne samo levicari, vec i mnogi drugi, u skladu sa dostignutim nacelima savremenog sveta, govore ne o "jednakosti", vec o RAVNOPRAVNOSTI. A ona je moguca samo u uslovima JEDNAKIH SANSI za sve. Ova nacela se uveliko ukidaju. Hvala.
Preporuke:
12
0
18 četvrtak, 18 avgust 2016 18:36
El_Komandante
Privreda mora da bude oslonac drzavi, da li je u privatnom, drzavnom ili drustvenom vlasnistvu je u sustini nebitno ako obavlja funkciju podrske drzavi. Kad bi ta prica o tome kako je normalno da kapitaliste samo zanima profit, ko bi npr snabdevao zemlje u ratu naoruzanjem, municijom, hranom itd? Sta mislite da bi neki americki kapitalista mogao u ratnom stanju da odbije drzavu, jer nema profita? Tesko, tj nikako. Nego je ta prica da je jedino bitan profit nematnuta od medija i srpske elite koja tako razmislja, i zato nam i jeste ovako. Privrednici treba da budu patriotski i demokratski orjentisani, ali takvi danasnjoj srpskoj eliti ne odgovaraju, i zato forsiraju ove "koje zanima samo profit", posto i nasu politiku samo zanima profit. Svako se cese tamo gde ga svrbi. Uspesnost jednog drustva i sistema su ogleda u tome kako kadrira ljudske resurse, a kako mi po tom pitanju stojimo, ne treba posebno naglasavati.
Preporuke:
7
0
19 četvrtak, 18 avgust 2016 18:59
Knežević Milan
marko1
@Knežević Milan
Nikom ne smeta što Novak Đoković nije jednak sa tamo nekim na 100-tim na ATP rang listi ali im bogataši smetaju

Meni smeta što je "normalno" da on bude plaćen besmisleno više od neuporedivo korisnijih zanimanja, ali- ko pa mene pita...

Pre 100 godina 90% ljudi na planeti zemlji je bilo izrazito siromašno i gle svi su bili jednaki...pa da li to treba da bude ideal?

Ne.
Ideal treba da bude poštena raspodela, samo to Vama nekako "promiče"...
Nebuloza sama po sebi...samo su ljudi čuli od nekih levičra da je to loše pa vrte 24/7 a nemaju argumente.

Sa vernicima kapitalizma ne vredi razmena argumenata, to vas ne zanima.
Kapitalizam je lopovluk, otimanje i zloupotreba moći. To je činjenica, koju današnje vreme potvrđuje svakog momenta.
A Vi se sad sporite sa tim, i srećno...
Preporuke:
10
3
20 četvrtak, 18 avgust 2016 22:05
Seljak Bezemljaš
"Sada se sme biti bogat"
Tako je sredinom devedesetih moj poznanik sve što se dešavalo i dešava u Srbiji sažeo u jednu rečenicu.
Nije se smelo i sada se sme, rodilo se,nije bezgrešno već u grehu začeto, galame svi od reda.
Autor se slaže sa opštim mišljenjem i predlaže da ljuljamo to što se rodilo.Slažem se.Bez greha nema ni života.Ono što se zvalo socijalizam je mrtvo rođeno.

Mi nećemo da znamo šta se nama desilo I kako i zašto.

Najveća preraspodela imovine, prelaz iz društvene u privatnu desio se za vreme vlade Ante Markovića.Prenos je izvršen inflacijom.

Uzgred.Inflacija se do osamdesetih koristila za ujednačavanje i gradnju takozvanih giganata.A od osamdesetih za prenos imovine iz fabrika i banaka na širok krug "građana" a od 1989 na oko 300.000 privatnika.Dešavalo se kao što kiša pada.Stihijom.

Uzgred.Taj prijatelj koga citiram nije se obogatio devedesetih.Početkom sedamdesetih je počeo a osamdesetih razvio servis sa popravku malih poljoprivrednih mašina.
Preporuke:
6
8
21 petak, 19 avgust 2016 00:25
DrJelaBisic
Imam konstantno problem sa Vasim serverom.Za El Komandante:Trgovina oruzjem je najlukrativniji legalan biznis.Z M.postara:sema ulaganja u nekretnine je dobro poznata,profit odnosno brzina obrta kapitala zavise od konkretnog odnosa cene nekretnine i visine kirije na odredjenom trzistu.I u Jordanu i u Srbiji ovaj biznis cveta.
Preporuke:
2
8
22 petak, 19 avgust 2016 00:55
DrJelaBisic
Teza autora je vrlo opasna,pogotovo sto je ekonomista,strucnjak,ovo je njegova oblast,struka.Po oj tezi,kapitalisti su neminovno lopovi,ali moramo da ih trpimo(niti moraju da budu lopovi,niti moramo lopovluk da trpimo)Bolje nam je da trpimo nase lopove.Logicno sledi da je drugo resenje da,kao 44.,sve te lopuze streljamo a njihovu imovinu konfiskujemo i vratimo se u komunizam.Ova teza je opasna zato sto je netacna,ne vodi resenju ekonimskih problema u Srbiji i vodi samo daljem propadanju.
Preporuke:
1
7
23 petak, 19 avgust 2016 06:39
Beli Orao
Pitala majka Toda Kurtovića.
Sine čiji ti je drugi stan u Sarajevu? Moj majko.
A kuća na Palama? Moj majko.
A kuća u Neumu? Moj majko.
Pa šta ćeš crni sine, ako opet dođu partizani?
Preporuke:
9
1
24 petak, 19 avgust 2016 08:59
negi
Mislim da autori ovog teksta greše i pokušavaju da nam prodaju istu mantru koju sprovodi MMF,stabilizacija ?(ako je ovo prvo stabilno onda nema potrebe za druga dva principa) ,liberalizacija,privatizacija.Nije problem u prvom milionu već način kako ste do njega došli.Način kako ste došli do prvog miliona određuje i način vašeg daljeg poslovanja.Ako ste do prvog miliona došli nelegalno tj. kriminalnim radnjama iluzorno je očekivati da vi vaš "biznis" usmerite u legalne tokove već vaše ponašanje želite da ozakonite kroz uticaj na donošenje zakona koji će legalizovati vaše takvo zamišljeno bavljenje "biznisom".To se nama događa!Donose se zakoni koji legalizuju nelegalne poslove ili ih ne sankcionišu. U biznisu nema patriotizma i lažna je dilema o nekakvom "ekonomskom patriotizmu".To ne potoji i to je izmišljotina domaćih "biznismena" koji bi da dođu do dela državnog kolača.Jedno je kad država podržava izgradnju prizvodnih fabrika,a sasvim drugo kad ste privatizacijom došli u posed fabrika
Preporuke:
3
3
25 petak, 19 avgust 2016 11:57
DrJelaBisic
za negi:Bravo,potpuno ste u pravu.Sve ovo pocinje od Marksa(naravno)i "viska vrednosti"Po Marksu,kapitalista eksploatise radnika zato sto uzima visak vrednostiRadnik proizvodi vrednost,koja je veca od onoga sto dobija kad proda svoju radnu snagu.Nije bas to tako ni kod Marksa,da ne citiram,ali radnici ne roizvde novu vrednost iz vazduhaDa i rizvodili,pored njihove radne snage potreban je i kapital(za koji se kupuju masine,sirovine,struja,zida fabrika)Kao sto radna snaga ima svoju cenu na trzistu(i treba je posteno platiti,sto danas nikada nije slucaj)tako i kapital ima svoju cenuAko imam ustedjeno 10 000E mogu da ih ulozim u neki posao ili da ih neproduktivno trosim(letovanja,zimovanja..)Da bih ulozila kapital u proizvodnju(stvarala robu za tziste,zaosojavala radnke)treba necim da budem nagadjen9,i to je(postenipprofit ka0italiste.Tu nema niceg nemoralnog,nepostenog.
Preporuke:
2
5
26 petak, 19 avgust 2016 14:15
negi
@Dr Jela Bisić Ne počinje ovo od Marksa i nema veze sa Marksom.Nemojte menjati teze!Isti ti radnici svojim radom otplaćuju te mašine i ostvaruju dodatni profit. Ovo o čemu raspravljamo ima veze sa AlKaponeom ili Lućanom ili ako vam je bliže sa gangsterima.Ovo što tvrdi autor je samo ponovljena zabluda Zorana Đinđića koji je pozvao krimanalce u Srbiji da se ne bave kriminilom već da učestvuju u privatizaciji i bave se biznisom.Tu zabludu platio je glavom.Očekivati da kriminalac koji se bavi reketiranjem ili prodaje drogu sada počne da prizvodi kreme za sunčanje je iluzija.Zato će on uvek svoj prvi milion uložiti u "biznis" sa drogom nego u kreme za sunčanje.Uzmite klasičan primer Kostića,koji za sve vreme bavljenja biznisom nije sagradio ni jedan objekat za koji može da tvrdi da je izgradio,već je sve dobio od države sa punim magacinima gotove robe(tri šećerane za 9. i slovima, devet evra) i tih 9.evra je zaradio poturajući EU lažni šećer od "šećerne repe".Nema to veze sa Marksom.
Preporuke:
8
1
27 petak, 19 avgust 2016 15:03
Zvonimir Bgd
@ Beli Orao

Sjajno!
Vasa anegdota je SRZ SUSTINE razloga propasti socijalisticke Jugoslavije. Drzava je mogla da funkcionise, ali nju je izbusio nemali broj onih koji su je stvorili. Preobraceni komunisti vise nisu ni bili komunisti. Oni, zapravo, nisu vise bili ni socijalisti. Malo je tu promenila cinjenica sto je Todo Kurtovic osamdesetih godina zglajznuo zbog imovinske afere u vezi sa vilama u Neumu. Kasno. Tek, model nekontrolisanog uvecanja licne imovine je uocio jos Djilas i doticne nazvao "nova klasa". I on je "doprineo" propasti, ali na "disidentski" nacin.

Interesantno je da je vrhovni komandant bio - bez krupne licne imovine, bez obzira sto je ziveo carski. Broz je svaki poklon ili namensku nekretninu ostavio - drzavi. Otud i komplikacije u vezi sa ostavinskom raspravom njegove rodbine.

U Kini funkcioneri nemaju krupnu imovinu. Sistem (nesto modulisan) funkcionise, cak vrlo uspesno. Druga je prica tzv."jedna drzava - dva sistema" u slucaju Hongkonga.
Preporuke:
5
0
28 petak, 19 avgust 2016 18:16
marko1
@Knežević Milan

A šta je to ''poštena raspodela''? Kod raspodele: ljudi ne shvataju da bogatstvo u jednoj zemlji nije nacionalno, neko isključivo individualno. Bogatstvo kapitaliste nije moje, isključivo njegovo, nije moralno da živiš od tudjeg novca.
Onda dolazimo do toga da najuspešnije kazniš, to isto nije moralno, ako mu sve uzmeš i zli kapitalista propadne ti više nemaš od koga da uzimaš. Prosperitet se ne stvara raspodelom tako se samo uništava, boljitak nastaje kad ekonomija dobro gura i ima stope rasta.
Ljudi misle da je bogatstvo najbogatijih i njihovo pa očekuju svoj deo, paradoks...
Tako imaš tekstove tipa 85 ljudi drži toliko i toliko nacionalnog bogatstva, promašena teza jer je kapital individualan. Ljudi shvatite da nemate pravo na nečiji novac to je izrazito nemoralno, morate da se pomitite sa tim levičarenjem.
Preporuke:
2
9
29 petak, 19 avgust 2016 19:23
negi
@Marko1 To je naivno shvatanje kapitalizma ili knjiško-novinarsko.Ne živim ja od "njegovog novca" već od rada koji obavljam za njega.Nije to njegov novoac već moj novac(presuda Suda za ljudska prava u Strazburu u "slučaju Martinez")koji je moja lična imovina,kao i što je preostali profit lična imovina kapitaliste.Za jednog kapitalistu radnici nisu velika opasnost,njih zanima visina plate i zato su lako podmitljivi.Za kapitalistu su najveća opasnost drugi kapitalisti koji žele da mu preotmu biznis ako je visoko profitabilan i tu se ne biraju sredstva i država koja propisuje poreze.Pošto kapitalizam ne može da eliminiše kapitaliste jer bi negirao samu suštinu kapitalizma,odlučio je neoliberalizmom da eliminiše države i tako eliminiše poreze i uveća vlastite profite.I to je ovo čemu prisustvujemo,takozvani vojni kapitalizam.U tom sistemu vojska putem rata i razaranja otvara nove poslove kapitalistima.Ali i to ima svoju cenu koja će biti veoma skupa i za same kapitaliste.
Preporuke:
7
1
30 petak, 19 avgust 2016 19:25
Knežević Milan
Za Marka
A šta je to ''poštena raspodela''?

Ako to treba da Vam objašnjavam- ova diskusija je besmislena. To su pitanja zdrvaog razuma, a ne ekonomije..
Kod raspodele: ljudi ne shvataju da bogatstvo u jednoj zemlji nije nacionalno, neko isključivo individualno.

Aha...
Znači, onaj ugalj, zbogo koga su nam oteli Kosmet- čiji je?
Imenujte mi, molim Vas, vlasnika, da znam kome da sažaljevam slučaj...

Bogatstvo kapitaliste nije moje, isključivo njegovo, nije moralno da živiš od tudjeg novca.

Bogatstvo kapitaliste je tuđi akumulirani rad, prijatelju. Kako mislite da je, na primer Bil Gejts- zaradio 100 mlrd$!? Izronio biser od 100 kila, dok je letovao na Havajima?
***
Lepo se vidi odakle ste "učili", tolika nekritičnost je zaista žalosna...
Preporuke:
9
2
31 petak, 19 avgust 2016 22:46
marko1
@Knežević Milan

Ako niste znali Gejts je osnovao Majkrosoft, i na talasu informacionih tehnologija obogatio se krajnje pošteno, nije nikom ništa uzeo. Sad njegov kapital je individualan i niko nema pravo na njega.
Kao i Mark Zuckerberg...
Ja nemam pravo na vaš prihod, ni vi na moj. Bogatstvo najbogatijih nije pita pa da se deli svima, i kad bi od najbovatijih uzeo sve što imaju, svi siromašni ovog sveta ne bi dobili više od 100€, cifra koja ih ne bi izvukla iz bede. Bogatstvo koji zaradi kapitalista je samo njegovo, radnik ima svoj deo tako što prodaje svoj rad i ništa više, može da dobije još akcije, 13.platu, bonus...propisanu ugovorom koji potpisuje.
Kapitalista ulaže u posao, radnik je u boljoj poziciji jer ne rizikuje skoro ništa, osim otkaza, dok kapitalista sve. Onaj ko pokreće posao i ulaže, investira, normalno da prisvaje sve što se stekne, i to je normalno.
Preporuke:
3
8
32 subota, 20 avgust 2016 15:45
CPM2DOS @marko1
Ako niste znali Gejts je osnovao Majkrosoft, i na talasu informacionih tehnologija obogatio se krajnje pošteno, nije nikom ništa uzeo.
Ahahah-ha! Duhovito, nema šta. Ono jest pošteno ali u američkom referentnom sistemu gde je korupcija legalzovana. To kako se Bili obogatio pitaj njegovog tatu, tadašnji upravni odbor IBM i američku vladu.
Preporuke:
9
0
33 utorak, 23 avgust 2016 02:41
DrJelaBisic
Gore,u komentarima,ima moj komentar kako se moze skupiti(mali)kapital ulaganjem u nekretnine/stanove(na taj komentar se odusevio Mile postar).Tanka sam sa impulsima,a nemam ni elektronsku adresu pa molim NSPM da u nacionalnom inteesu ovaj moj komentar posalje kancelariji AV.Vidim(opet iz clanka u NSPM)da nesrecni AV poseduje samo garsonjeru od 30m2,u kojoj zivi sa porodicom.Nema smisla da tu prima Emira Dubaia.Pored toga,molim da bezbednosne sluzbe razmotre ovo pitanje,jer je obezbedjenje ovakvog mikro stana problem.Izvinavam se za digresiju,ali stvar je vazna.
Preporuke:
0
0
34 utorak, 23 avgust 2016 11:44
Majstor Bob
Primeri u tekstu su, slobodno se može reći, bezazleni!

Najbogatiji ljudi sveta su bogatstvo stekli na robovskom radu, ili trgovini drogom, ljudima, itd. Uporedite to s nekim neplaćenim porezom!

I setite se da su svi najgori kriminalci i mafijaši jednog trenutka prešli u legalni biznis, pa čak i u politiku - tu amerika nije nikakav izuzetak. I oni koji sad mlate pare od trgovine organima će jednog dana biti "cenjeni članovi zajednice" koji otvaraju škole i bolnice... a jednom su nekoj sličnoj deci vadili bubrege i oči.

Tako je to.
Preporuke:
5
0
35 četvrtak, 25 avgust 2016 20:53
DrJelaBisic
Slazem se sa Vama,ali nisu svi kapitalisti prvo bili krimosi.To prosto nije tacno.I ne mora se samo kroz kriminal isvrsiti prvobitna akumulacija kapitala.Vecina kriminalaca koristi legalne biznise samo za pranje para.Sto je i logicno,obzirom na raliku u profitu.Ne zele da se(stvarno)legalizuju.Da li misilite da u Skandinavskim zemljama znaju da su(i)njohvi kapitalisti krali i ubijali,i trpe ih?
Preporuke:
0
2
36 četvrtak, 25 avgust 2016 23:57
DrJelaBisic 2
Autor je u tekstu postavio milion(neceg)kao granicu gde pocinje kapital.Da li i vi,gospodo komentatoi mislite tako?Ili se slazete sa pok.g.Pavluskom Imsirevicem,sedesetosmasem,ultralevicarem,koji je smatrao da sveka,makar i najmanja svota koja vlasniku donosi profit,pretstavlja kapital,i da je vlasnk tog malog kapitala-kapitalista?
Preporuke:
1
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner